• prutser171logt found #TLL-maarn 1 -Roger goes Maarn Wednesday, 01 July 2020 Utrecht, Netherlands GC8R0MT

hier was ik al eens eerder, en het schijnt nu mode te worden om gearchiveerde cache's weer een nieuw leven in te blazen
    kablijkelijk vind iedereeen het ook heel normaal dat geocachers hun oude troep gewoon in de natuur als oud vuil achterlaten
    daar word niets van gezegt, eigenlijk de hemel in geprezen
    zo ook deze, hier was dus ook de oude cachebehuizing als "dank" in de natuur als oud vuil achtergelaten
    we zijn lekker bezig met z'n alle #NOT

• prutser171logt found rand van bos Wednesday, 01 July 2020 Utrecht, Netherlands GC8VQEB

microtjes in het bos, voor mij het bewijs dat de plaaster geen benul heeft wat het spelletje geocaching nu eigenlijk inhoud
    daarom laat ik als geocacher, die dingen dan ook liggen waar ze liggen en ga er met een grote boog omheen
    nu las ik een log dat er iemand toch wel wat moeite met deze had omdat deze manier van plaatsen bij hem niet vaak voorkwam, en dan borrelt mijn nieuwsgierigheid toch wel een beetje op, zou dit dan een co zijn die wel weet hoe een geocacher vermaakt kan worden, kom ik hier een cache tegen die geplaatst is in de geest van het spelletje geocaching?
    dus toch maar even gekeken,
    helaas die bezoeker die de log schreef waarvoor ik hier kwam, mag van geluk spreken dat dit een manier is die hij niet gewend is
    een in de grond getrapte petling achter een smerige prullenbak, is geen cache die je zou willen tegenkomen, zou willen plaatsen, wat elke zichzelf respecterende geocacher ver weg van blijft
    dit leuk vinden laat het verschil zien tussen een geocacher en een sneue puntjes kneus
    er zijn zoveel mooie plekken in het bos waar je een cache kan plaatsen waar elke weldenkende geocacheer trots op kan zijn en elke bezoeker blij is om die geocache te bezoeken

• prutser171logt found geocache Schothorst (TB hotel) Saturday, 04 July 2020 Utrecht, Netherlands GC87GWG

vandaag druilerig en miezerig weer, geen weer om er echt op uit te gaan
    maar toch willen we even tussen de buien door naar buiten en besluiten dan om iets op loop afstand te bezoeken
    nu heb ik een broertje dood aan voortuin prullen, op een enkeling uitgesloten, maar dat is zo weinig dat ik alle voortuin prullen niet in mijn PQ heb zitten
    hoe deze er in kwam weet ik niet, ik zal wel weer op een verkeert knopje hebben gedrukt, maar we zijn er toch maar even langs gegaan vanwege 1 ding,
    en dat is dat deze co de onhebbelijke dwang heeft om andermans eigendommen te gijzelen, terwijl deze co zelf helemaal niets heeft met TB's of coins, 1 tje op reis en eentje angstvallig vasthoudend
    dat deze co dan wel wil parasiteren over eigendommen van anderen, die wel geld en tijd hebben geinvesteerd is totaal van de gekke,
    dat dan ook nog eens deze co gaat bepalen wanneer je een cache mag bezoeken, is al helemaal over de top, en als ik dan lees dat deze co ook nog eens onverwacht de deur open doet om een "gezellig" praatje te houden, is al helemaal van den gekke,
    maar om de eigendommen van anderen uit deze hel te bevrijden, en omdat het dichtbij was toch langs gegaan, de deur angstvallig in de gaten houdend in de hoop dat die dicht bleef en er een ongemakkelijke situatie zou ontstaan
    toen merkte we ook nog eens dat er twee TB's al een tijd niet meer in deze gevangenis zitten,
    dat interesseert de co van deze cache dus ook al niet, en dat terwijl ze maar 3 meter de voordeur uithoef om de cache te kunnen controleren
    desinteresse in het spel geocaching en desinteresse in het omgaan van andermans eigendommen
    egoisme ten top

• prutser171logt found Rondom 'De Woonboot' Sunday, 05 July 2020 Utrecht, Netherlands GC8J12X

de bedoeling was om een flinke wandeling te maken in het buitengebied van scherpenseel
    helaas was het weer niet erg betrouwbaar dus besloten we dan maar een cache te gaan bezoeken waar we gen auto voor nodig hadden, helaas is Amersfoort ook een van de plaatsen waar het geocachen vooral kokerstrooien is, een waardige geocache zijn er nauwelijks te bezoeken
    deze was niet zo oud en dan ook nog van een small formaat, dus wij onze tb's meegenomen en meestal past er wel eentje in een small cache, dat het een voortuinprul is nemen we maar voor lief, in de hoop dat de co ons met rust laat
    het rondje hebben we overgeslagen, we zitten niet meer op de kleuterschool met al die dwaze sommetjes die co's er inzetten om hun eigen creativiteit zwaar te kort schiet,
    het nulpunt was makkelijk vanuit de leunstoel te bepalen,
    eenmaal op lokatie gingen we kijken waar de cache zou liggen, dat met inachtneming van wat er op de cachepagina staat, dwz zelfstandig te loggen door iemand in een rolstoel, en het formaat small
    dus we zagen niks, ik was er alweer klaar mee, maar Sivota nog niet, die zag beweging achter het raam (waar je pal voorstaat dus) en een heerschap kwam naar buiten en zij de legendarische woorden "als je door je knieen gaat kan je hem zien"
    oké in een rolstoel zitten en door je knieen zakken, wat gaat er hier toch mis,,,,,
    Sivota vond het eindelijk, en zo kwamen we er achter dat de cache geen small was maar het spel geocache onteerende pleur micro in een tuintje
    de vader verschool zich laf achter zijn dochter, zijn dochter die geen geocache vrienden heeft die haar helpen door te zeggen dat het zeker geen small cache is, maar haar gewoon voor aap laat staan tegenover de hele geocache communitie,
    over de bereikbaarheid door een rolstoeler laat ik maar over aan Sivota
    we hebben gewandeld, daar ging het over, kokerrapen uit een voortuin kan elke oprechte geocacher geen geocaching vinden,
    als je iets in je voortuin plaatst zorg dan dat het iets is waar je terecht trots op kan zijn, als je een multy in een woonwijk plaatst maak er dan iets van, laat je creativiteit er uitspatten, dat woordwaarden en stapeltellen dat doen ze op de kleuter school
    een NM log komt er aan met de vraag om de cache als micro op de pagina te zetten dan weten oprechte geocachers deze over te slaan, en komen er alleen maar kneuzen op af, die lovende 1 regel logs of nietszeggende verzamel logs neer kwakken

• prutser171logt found Dubbelsteynpark Monday, 06 July 2020 Zuid-Holland, Netherlands GC8BX3K

ik ben regelmatig hier in de buurt maar meestal niet veel tijd om een cache te gaan bezoeken
    vandaag was het anders dus even gekeken op mijn telefoon of wel wat waardigs te bezoeken was
    ik kwam uit op deze , en zeker omdat het cachefrmaat small zou zijn
    het parkje is best mooi, de cache minder, volgens mij is het namelijk geen small maar een micro formaat
    maar in tegenstelling van mijn gewoonte doe ik nu eens geen NM met het verzoek om het formaat aan te passen met wat in het veld te bezoeken is maar ik vraag het nu eens gewoon zo, kijken of het de co opvalt en doet wat eelke geocacher zal doen, de bezoeker juist informeren op de cachepagina

• prutser172logt found TB hotel Gerven Tuesday, 07 July 2020 Gelderland, Netherlands GC7T7KB

ik was de hele dag een beetje aan het rotzooien in de tuin, en ging niet weg omdat het volgens de buirenradar zou gaan regenen
    nadat het aan de eind van de dag nog niet geregend had besloot ik dan toch meer even een stukje te gaan fietsen en dan gelijk een cache bezoeken
    nu heb ik alle cache's waarbij je op prive terrein moet zijn uit mijn PQ gefilterd maar er is ooit iets mis gegaan en heb dan toch die zooi in mijn GPS
    dit was er dus ook 1 van, maar nu minder erg, als trots lid van het TB bevrijdingsfront ga ik mijn schaamte voorbij en ga de gevangen genomen eigendommen van anderen redden
    heerlijk op het fietsje naar de camping en zonder GP zag ik de kast al hangen
    het slot zou geen probleem moeten geven, ware het niet dat het niet klopt, er staat 1 boompje meer, het duurde even voordat ik het door had
    bij het openmaken zag ik dat er maar 1 tb in zat, de rest is er al uit gejat, en ook hier weer zie je dat de eigenaar van deze gevangenis het helemaal niet uitmaakt hoe er met andermans eigendommen word omgegaan, en zich ook niet verantwoordelijk achte voor het door zijn toedoen wegraken van andermans eigendommen
    dat de co zelf niks heeft bijgedragen aan het rondsturen van tb's parasiteert hij wel op de vrijgevigheid van anderen en door deze gevangenis ook nog eens veroorzaakt dat andere cache's verstoken blijft van tb's
    echoisme ten top

• prutser173logt found MTB 2019 Wednesday, 08 July 2020 Utrecht, Netherlands GC89EJZ

ik was weer eens in Doorn en had wat tijd over,
    dat is dus tussen het druilige weer een boswandelingetje doen
    en de kers op de taart is dan ook nog een cache mogen bezoeken,
    het was voor mij wel niew dat hier een cache lag, waarschijnlijk heb ik ergens niet zitten op te letten
    nu was het een mooie afwisseling en gelukkig ook goed vindbaar
    helaas zittend de TB's die er in horen te zitten er niet meer in, mischien kan de co ze op missing zetten
    na alsses te hebben afgesloten weer verder met mijn wandeling die opmerkelijk genoeg ook droog bleef

• prutser176logt found Rondje Klein Zwitserland-1 Saturday, 11 July 2020 Utrecht, Netherlands GC8W57D

een wisselvallige dag zou het worden met in de middag de beste kans op een beetje droog weer
    dus gaan wij met de middag op pad om een stukje buiten te zijn
    nu waren hir kort geleden 3 tradi cache's geplaatst met de wervelende naam "rondje"
    als je dan toch zo graag dat de mensen een "rondje" gaan lopen waarom is er dan niet gekozen voor een multy met een geocache op het einde?
    affijn nu dus een small cache rapen, hij werd vlot gevonden op een tochwel rare plek, er kijken mensen vanuit hun raam zo recht op de cache af, an als je dan toch toestemming heb om in dit prachtige bos een cache te plaatsen, waarom 3 ( zie eerdere opmerking) en wwaarom hier?
    er zijn zoveel mooie plekkken waar je een echte cache op een veilige manier kwijt kan, dat je hem niet hier hoeft te liggen

• prutser176logt found Rondje Klein Zwitserland-2 Saturday, 11 July 2020 Utrecht, Netherlands GC8W58D

met het verrassende leuke weer gingen we van nummer 1 naar nummer twee via een saaie fietspad,
    daar aangekomen wilde ik al verder lopen maar Sivota zag de small al liggen , maar mijn GPS bleef halsstarrig 15 meter verderop aanwijzen als zijnde cache plek, misschien zou de co de volgende keer de cache nog eens nameten,
    ook hier vinden we een onzinnig briefje inde cache, totaal onnodig en het waarom ontbreekt mij even
    de boel weer opgeborgen en via een zelfverzonen omweg naar nummer drie

• prutser176logt found Rondje Klein Zwitserland-3 Saturday, 11 July 2020 Utrecht, Netherlands GC8W58W

de laatste in deze ministerie, wij hadden de pech dat er een kinderverjaars feestje was, en dat kan natuurlijk niet zonder krijzende en schreeuwende koters met nep pistolen, dus de eerste keer dat we hier langs kwamen zijn we maar door gegaan, pas bij de tweede poging waren de lawaai makende larven ver weg genoeg om een poging te wagen om de smallcache te loggen
    duidelijk was wel waar hij was, de voetstappen waren duidelijk genoeg, even diep door de knieen en hebbes

• prutser186logt found B&B op klompen: Broekerpad Sunday, 12 July 2020 Gelderland, Netherlands GC8RGJC

de weersvoorspelling zag er goed uit dus konden wij nu wel aan deze multy beginnen
    de ayto neergezet op de parkeerplaats en na het uitladen van alles konden we op pad,
    er volgde een aardige wandeling door gebieden die we de vorige keren bij de kort multy ook hadden bezocht maar nog niet verveelde en buiten de tourischtiche dingen viel het met de drukte wel mee, en zijn we toch weer op plekken gekomen
    waarvan we het bestestaan niet afwisten,
    halverwege kwamen we twee gezinnen tegen met lawaaierige koters,die net aan de klompenpad willen beginnen, die bleven de rest van de tocht ons een beetje voor de voeten lopen, elke keer kwamen ze weer tegen of hoorde we ze van verre
    mooie plekjes ook richtiing de cache . daar zijn we niet via de linie gegaan maar via het restant van het landgoed waar door een geoeffend oog van Sivota de kenmerkende kenmerken nog heel duidelijk zichtbaar waren
    de cache was goed te vinden, en net toen we hemm hadden opgeborgen hoorde je van verre het geschreeuw alweer, natuurllijk belev ze spelen bij de bunker op 30 meter afstand van de cache, wij hebben gewacht totad we er van overtuigt waren dat de cache geen gevaar liep
    op de terugweg naar de auto, wij via het landgoed, de herriemakers via de linie, kwamen we ze weer tegen, dat was gelukig de laatste keer
    ondaks het lawaai hebben we toch genoten van de tocht, 1 puntje van jammer, de ijscoboer was dicht :)

• prutser186logt found Het Hippie busje T1 Tuesday, 14 July 2020 Gelderland, Netherlands GC8VVFT

ik was thuis een beetje aan het rommelen maar had nog mijn dagelijkse wandelingetje bezigen
    toen kwamen deze bussie's online, en was mijn wandeling voor vandaag gezet
    mijn auto bij de friet kot gezet en daar kon ik ook het bos in, richting cache zeg ik in de verte een man staan, bij het dichterbij komende zag ik dat het een militair was die zat te wachten op zijn maten
    een metertje of honderd daar voor lag deze small cache die dan ook vlot gevonden werd
    mijn naam onder de bonus opgave gezet, het is niet de eerste keer dat er een stel kneuzen een bladzijde er uitscheuren

• prutser186logt found het hippie busje T2 Tuesday, 14 July 2020 Gelderland, Netherlands GC8VVFY

nadat ik bij de eerste van deze reeksje wegliep werd er door de daar staande militair flink geschoten, ze zijn dus lekker aan het oefenen onze jongens
    natuurlijk liep ik niet de kortste route over de heide, geeft ook totaal niet ondanks het een beetje druilt terwijl mijn meegenomen paraplu mij drooghoud
    afgelopen weekend was een drama wat betreft mijn andere hobby, witte stenen verzamelen, maar hier haalde ik de schade in
    als een hamster zijn wangen bolt van het verzamende eten zo bolde mijn jas en broekzak van de aangroeiende hoeveelheid stenen die ik tegen kwam en raapte
    eenmaal bij de cache liep ik hem voorbij, terwijl ik er wel naar keek en dacht daar zou hij wel kunnen liggen
    toen ik eindelijk weer eens in mijn telefoon keek zag ik ook dat hij daar moest liggen, en dat klopte ook

• prutser186logt found het (hippie) busje T3 Tuesday, 14 July 2020 Gelderland, Netherlands GC8VVG6

bij nummer 2 even gekeken wat een aardige aanloop methode was naar nummer drie
    dat zou niet moeilijk moeten zijn maar zelfs dan weet ik er een mooie omweg van te maken
    hewel ik alle type transporters heb gereden, is de type 3 de enigste die ik ook werkelijk heb gehad, en dan de pickup uitvoering waar ik vele geocache tochten heb gemaakt, in de tijd dat je nog gewoon met de auto het bos in mocht en vanweg de vele blubber wat je dan teegen kwam had ik een lier ingeboud, die ik ook regelmatig heb moeten gebruiken
    met een flinke omweg kwam ik bij de cache aan, ook hier was het niet moeilijk en kon mijn naam op de eerste bladzijde onder de bonuscode (omdat er snuggere zijn die wel eens bladzijden uitsheuren)

• prutser186logt found bonus het hippie busje Tuesday, 14 July 2020 Gelderland, Netherlands GC8VVGA

**Deze cache gelogd als Barny, wie anders!!!**

bij nummer 3 had ik dus genoeg info voor deze bonus, hij lag dus op een andere plek dan ik in 1e instantie had verwacht

ook hier was het een mooie wandeling waar ik ook nog veel mooie witte stenen bij mij verzameling kon bijvoegen

en buiten dat het rustig was had de regen nog een voordeel, zo kon ik de regen van mijn paraplu aflaten glijden en met het straaltje water de steen schoonspoelen van het zand, schaalt weer een hoop nat zand in de broek of jaszak

laatste stuk via het fietspad gelopen, loopt even wat makkelijker, dan links afslaan naar de cache achter en hondenuitlater aan die een goeie 150 meter voor me blijft lopen

bij de cache was hij uit het zicht en kon hem onbespied graaien

mijn naam aan de binnenkant van de kaft gezet, het is niet de eerste keer dat er een stel kneuzen er een bladzijde uitscheuren

• prutser186logt found Geocache Klassiekers - het vogelhuisje Tuesday, 14 July 2020 Gelderland, Netherlands GC8AQ0D

op de heide waren er 4 nieuwe cache's uit gekomen en na de 7,5 kilometer wandeling een kroket genuttigt bij de frietkar die hier al zinds mensenheugenis staat
    dan was het maar een korte afstand naar deze vogelhuisje die dankzij het pad niet lastig was om er naar toe te gaan, ik had mijn GPS dus niet nodig

• prutser186logt found TB & Coins Mini Camping " 't Nassau Bos" Wednesday, 15 July 2020 Noord-Brabant, Netherlands GC59CHF

ik wilde even naar België om wat te kopen en besloot om hier langs te gaan voor een geocache
    de geocache die ik in gedachte had mocht ik niet vinden van de CO toen was deze in de buurt
    en dat is dan ook maar mooi meegenomen dat dit een gevangenis is van, dus kan ik als trots lid van het TB bevrijdingsfront de gevangen genomen reizigers meenemen om verder te laten gaan waarvoor de eigenaar hun de wereld heeft ingestuurd
    een mooie wandeling van een ruime kilometer kwam ik bij de gevangenis die uitgedost was als camping
    de enigste TB meegenomen, dat de co de andere die er al uit gejat zijn niet even als vermist opgeeft en de eigenaren hun excessen voor aanbied is mij een raadsel, of eigenlijk laat het zien hoeveel het deze co het interesseert hoe er mat andermans sullen word omgegaan

• prutser186logt found The Orange Box Wednesday, 15 July 2020 Antwerpen, Belgium GC5502A

onderweg naar België een omweg maken voor deze cache,
    niet dat het de moeite waard was maar er was hier in de buurt niet iets fatsoenlijk te bezoeken dus uit pure armoe kwam ik hier
    de charme is er al lang van af, net als de verf die er misschien ooit eens op gezeten heeft
    ik heb mijn naam ook maar ergens tussen geprakt, alles was gewoon vol
    een NM komt er aan, als er een oprechte geocacher was langsgeweest was die er al lang op gezet